Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

wtorek, 15 listopada 2016

Pierwszy czwartek miesiąca

Dziś temat, który miałam z tyłu głowy już dość długo. Pierwszy raz zaczęłam się zastanawiać na nim, kiedy tworzyłam brytyjski grafik czasu pracy. Anglicy mają kilka świąt, które wypadają zawsze w pierwszy poniedziałek miesiąca. Akurat nie było konieczności, abym wprowadzała taki warunek do arkusza, jednak zastanowił mnie on. Ponieważ od razu nie wymyśliłam rozwiązania, zostawiłam temat. Niestety nadal siedział mi on w głowie. :)

Niedawno odezwała się do mnie Marta, która pracuje w księgowości, i odgrzebała kwestię spod gruzów innych pomysłów. Marta ma bardziej skomplikowany problem, jednak zagadnienie, które dzisiaj omówię, jest niezbędne do jego rozwiązania. Pokażę dziś, jak się ustala datę np. pierwszego czwartku miesiąca. Napisałam "np.", ponieważ zaprezentowaną metodą można ustalić dowolny numer dowolnego dnia tygodnia (oczywiście bez przesady - nie będziemy ustalać 15. poniedziałku miesiąca, bo taki przecież nie istnieje). ;) Aby formuła była uniwersalna, będziemy potrzebowali następujących danych:
  1. Który z kolei dzień nas interesuje (np. pierwszy).
  2. Jaki dzień tygodnia (np. czwartek).
  3. W jakim miesiącu (np. październik).
  4. W którym roku (np. 2016).
Formatka jest prościutka i wygląda tak:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz