Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

wtorek, 14 czerwca 2016

Suma tylko wartości dodatnich lub ujemnych


Przy robieniu różnego rodzaju zestawień, często zachodzi potrzeba podsumowania tylko wartości dodatnich lub tylko ujemnych. Np. gdy tworzymy podsumowanie przychodów i rozchodów w firmie czy choćby w projekcie - często chcemy znać sumę tychże wpływów i wydatków. Jedną z metod jest stworzenie oddzielnych kolumn dla wpływów i oddzielną dla wydatków (tak się robi przy raportach kasowych), a potem posumowanie każdej z nich zwykłą funkcją  SUMA. To oczywiście działa i jest świetnym i prostym rozwiązaniem, jednak nie zawsze tak chcemy/możemy.

Pokażę wam dzisiaj również bardzo prostą metodę, która potrzebuje jednej kolumny z wartościami, gdzie wpływy będą dodatnie, a wydatki ujemne. Dane wyglądają tak:



W komórce B14 chcę mieć sumę wpływów na konto, a w B15 - sumę wydatków.

Czytaj dalej -->

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz