Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

czwartek, 5 lutego 2015

Czy opłaca się przewalutować kredyt we frankach [CHF] na złotówki [PLN]?

Dłuuuugo zastanawiałam się co napisać w kontekście gorącego ostatnio tematu, jakim jest nagły wzrost kursu franka (długo też pisałam ten artykuł:)). Miałam dwa pomysły: o ile wzrośnie rata kredytu w przeliczeniu na złotówki oraz czy opłacało się w ogóle brać kredyt we frankach? Pierwszy temat wydał mi się zbyt prosty jak na artykuł, a drugi jakoś kompletnie mi nie leżał. Teraz podwójnie się cieszę, że nie podjęłam się tego tematu, ponieważ napisał już o nim Michał Szafrański z bloga Jak oszczędzać pieniądze. Artykuł świetny, naprawdę warto przeczytać (jak zwykle zresztą:) ).

A o czym będzie ten wpis? Stwierdziłam, że przeszłości i tak już nie zmienimy (np. nie weźmiemy te kilka lat temu kredytu w złotówkach zamiast we frankach), więc trzeba zastanowić się co TERAZ możemy zrobić? I znów - Michał napisał artykuł na ten temat (również polecam!). Ja natomiast poruszę temat, o którym słyszę bardzo często, mianowicie przewalutowanie kredytu. Dużo osób, z którymi rozmawiam myśli właśnie o takiej formie "uwolnienia się" od wysokiego kursu franka. Czy jednak rzeczywiście się od niego uwolni? Czy przewalutowanie się opłaca? W tym artykule przedstawię Wam narzędzie (stworzone przy merytorycznej pomocy kolegi, który pracuje w bankowości), dzięki któremu będziecie mogli odpowiedzieć sobie na to pytanie dla swojego kredytu. 

W artykule opisałam poszczególne kroki tworzenia kalkulatora, a sam kalkulator dodałam jako załącznik. Zaczynajmy!

Czytaj dalej -->

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz