Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

piątek, 24 lutego 2017

Funkcja PRZESUNIĘCIE pomaga liczyć podsumy

Ostatnio napisał do mnie Radek z ciekawym pytaniem. Miał o bardzo dużą, dość specyficznie zbudowaną tabelę, w której chciał zastosować podsumowania części danych (coś a la sumy częściowe). Na koniec chciał mieć sumę wszystkiego. Przyznam, żę rozwiązanie do oczywistych nie należy i jest bardzo ciekawe, bo zawiera funkcję PRZESUNIĘCIE...

Formatka wygląda tak:



W żółtej komórce F2 ma się znaleźć suma wszystkich wartości, a te wartości mają być takie:
  1. tam, gdzie są szare pola, a w kolumnie B jednostką jest "ryczałt", należy podsumować wszystkie dane pod tym ryczałtem (aż do następnego ryczałtu),
  2. tam,gdzie jednostka jest inna niż "ryczałt", należy pomnożyć wartości z kolumn C i D.
W kolumnie E są formuły wstawione ręcznie w odpowiednie komórki, które sumują tam, gdzie jest "ryczałt", a w pozostałe komórki wstawione jest proste mnożenie (plik z rozwiązaniem jest do pobrania pod wpisem). Ponieważ jest to mrówcza praca, to w całym ćwiczeniu chodzi o to, aby zrobić to za pomocą jednej formuły. Do dzieła :)

Czytaj dalej -->

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz