Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

niedziela, 14 września 2014

Prosty budżet domowy: listy wyboru w tabeli danych

Po długiej przerwie w pisaniu artykułów o budżecie domowym - oto jest: kolejny wpis z cyklu Prosty budżet domowy! W całości będzie on poświęcony usprawnianiu wpisywania danych do tabeli danych. Mam nadzieję, że ten artykuł zaprezentuje użyteczność list, których tworzenie opisałam w poprzednim artykule (Prosty budżet domowy w Excelu – słowniki i listy), a tym samym wyjaśni wątpliwość jednego z czytelników, który ostatnio o tę użyteczność zapytał.

W tym artykule pokażę Wam jak stworzyć listy wyboru w tabeli danych. Zadaniem tych list jest ułatwienie wprowadzania danych do tabeli. Dzięki nim nie trzeba będzie pamiętać wszystkich kategorii, aby przyporządkować do nich konkretny wydatek/ przychód: kategorie będą wypisane na liście. Ma to jeszcze jeden plus: nie trzeba będzie wpisywać ich ręcznie do tabeli, tylko będzie można wybrać je z listy. Na listach będą się znajdować kategorie, in/ out, rodzaje i osoby.

Kolejnym usprawnieniem wprowadzania danych będzie napisanie formuł wyszukujących najczęściej wpisywane wydatki/ przychody. Ale o tym w kolejnym artykule :)

Ok. Zaczynamy.

Czytaj dalej -->


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz