Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

wtorek, 9 września 2014

Szybkie blokowanie komórek

Na jednym ze szkoleń z zaawansowanego Excela pokazywałam uczestnikom jak używać funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO. W omawianym ćwiczeniu zawsze szukana była jedna komórka. Należało więc ją zablokować (użyć adresowania bezwzględnego), by potem móc kopiować formułę. Gdy omawiałam ten przypadek, jednocześnie blokowałam komórkę (wstawiałam znaki $). W tym momencie jeden z uczestników szkolenia przerwał mi, mówiąc: Jak pani to zrobiła tak szybko? Chodziło mu oczywiście o to, w jaki sposób zmieniłam adresowanie komórki na bezwzględne, czyli jak wstawiłam jednocześnie dwa znaki $. Byłam zaskoczona, że tego nie wie, ponieważ myślałam, iż każdy, kto pracuje na co dzień z Excelem zna ten „trik”. Okazało się jednak, że na sali było więcej osób, które go nie znały…


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz