Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

poniedziałek, 9 marca 2015

Uruchamianie makra za pomocą przycisku w arkuszu (VBA)

W poprzednim artykule opisywałam makro, które usuwa wiersze z pustymi danymi. Omawiałam też kilka sposobów na uruchomienie makra: skróty klawiszowe oraz ikonki na wstążce i pasku narzędzi. Były to sposoby, które sąwygodne dla twórcy makra. Klawisz F5 naciskamy, gdy jesteśmy w edytorze VBA, w kodzie. Użytkownik nie będzie z tego korzystał - gwarantuję :) Ze skrótu klawiszowego Alt + F8 też nie skorzysta. Ze wstążki też nie - nie będzie wiedział, gdzie szukać. Trzeba mu trochę uprościć życie. Właśnie - jemu uprościć, a tobie - jako twórcy - zrobić trochę PR-u profesjonalisty ;) Na szczęście istnieje jeszcze milion innych sposobów, żeby makro odpalić...

Na przykład przyciskiem z poziomu arkusza, co wygląda tak:

Przycisk w arkuszu uruchamiający makro 

Efektownie, prawda? I nie wszyscy umieją to zrobić ;) A ty po przeczytaniu tego artykułu będziesz umiał :)

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny tip. Dawno nie zajmowałem się VBA. Odkąd założyłem firmę przestałem wykorzystywać tą funkcję Excela. Wykupiłem pakiet Office 365 i teraz Excel to głównie zestawienia :) VBA dalej oczywiście leży w kręgu moich zainteresowań, tym bardziej ze niedługo będzie mi potrzebne jedno macro do usprawnienia pracy Dzięki za wpis

    OdpowiedzUsuń