Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

niedziela, 19 stycznia 2014

Do czego i jak księgowi wykorzystują Excela?

Ostatnio zaczęłam się zastanawiać...

do czego i jak księgowi wykorzystują Excela?

Ponieważ pracuję jako analityk sprzedaży przyznam, że z księgowością w ogóle nie mam do czynienia. Zorientowałam się jednak, że wiele z Was - czytelników mojego bloga - pracuje właśnie w działach księgowości. Chciałabym więc pomóc wam w pracy i napisać coś, co się przyda konkretnie w księgowości. Problem polega jednak na tym, że nie mam na to pomysłu i...

...zwracam się do Was z prośbą, byście w komentarzach odpowiedzieli mi na postawione wyżej pytanie.

Najlepiej będzie, jak zadacie konkretne pytanie JAK COŚ ZROBIĆ, na które będę mogła odpowiedzieć pisząc szerzej w poście na zadany przez Was temat. Będę oczywiście odpowiadała na pytania: jak? :)

Tym samym planuję rozpocząć cykl postów na temat właśnie księgowości - mam nadzieję, że mi w tym pomożecie, do czego bardzo zachęcam!





9 komentarzy:

  1. Witam. Posiadam bardzo obszerny arkusz w którym są wyniki wielu zespołów sprzedaży. Wyniki każdego kolejnego zespołu są zaraz pod poprzednim. Wyniki każdego zespołu zaczynają się pustym miejscem dla ogólego wyniku a następnie są wprowadzone ręcznie wyniki poszczególnych pracowników. Chciałbym zapytać jak zrobić automatyczne sumy bądź średnie różnych wskaźników takch jak wolumeny sprzedaży, procent sprzedaży itp. dla każdego poszczególnego zespołu w pustym miejscu dla ogólnego wyniku zespołu które znajduję się jak już wspomniałem prędzej, nad pracownikami danego zespołu. Z góry dziękuję za odpowiedź. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponowałabym podejść do tematu trochę inaczej i użyć najlepiej tabeli przestawnej albo sum pośrednich (mniej polecam). Wymagać to będzie reorganizacji danych (np. usunięcia pustych wierszy), jednak da wiele nowych możliwości analizy.

      Usuń
  2. Witam serdecznie, jeśli chodzi o księgowość to dobrym przykładem byłaby funkcja która oblicza np. wypłatę... wpisujemy kwotę brutto, a funkcja oblicza stałe potrącenia za chorobowe, rentowe, emerytalne płacone przez pracownika, jak i pracodawcę oraz te wszystkie potrącenia od dochodu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka funkcja Adrian jak najbardziej jest do wykorzystania w excelu. Wystarczy jedynie odpowiednio przygotować sobie arkusz kalkulacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Excel to bardzo praktyczny program i praktycznie można go wykorzystać do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam syn ma zadanie do jakich zawodów potrzbny jest arkusz kalkulacyjny ma wymienic i opisać plis pomózcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. witam pomo,zcie zadanie syn ma do jakich zawodów wykorzystuje sie arkusz kalkulacyjny.trzeba podac zawód kilka i opisac plis

    OdpowiedzUsuń