Zapisz się na newsletter i odbierz DARMOWY EBOOK: 10 najprzydatniejszych porad excelowych

poniedziałek, 23 czerwca 2014

Łączenie tekstów z kilku kolumn w jeden wpis w komórce

W tym artykule pokażę wam jak w łatwy i szybki sposób połączyć tekst z kilku kolumn w jeden wpis w komórce. Jest to zagadnienie, którego Szafran - jeden z czytelników mojego bloga - użył ostatnio w pracy.

W moim przykładzie dane wyglądają tak:


Chciałabym wszystkie dane z kolumny Produkt i Jednostka umieścić w jednej komórce tak, by jednostki były umieszczone w nawiasach kwadratowych "[]", a produkty oddzielone przecinkami. Chcę móc to "zdanie" wkleić np w treść maila czy pliku tekstowego.


Jak się do tego zabrać? Podzielę rozwiązanie na dwa etapy:

1. Złączenie produktu i jednostki, dodanie nawiasów kwadratowych i przecinka
2. Złączenie wylistowanych danych w jedną komórkę.

ad. 1.
Aby złączyć produkt i jednostkę oraz dodać przecinek i nawiasy kwadratowe, wpisz w komórkę C2 następującą formułę:

=A2&" ["&B2&"], "

a następnie skopiuj ją do pozostałych komórek w kolumnie Złączone.

Efekt jest następujący:

ad. 2.
Aby złączyć po kolei wylistowane dane:
1. wpisz w komórkę D2 następującą formułę:

=C2

Jest to formułą pomocnicza. Właściwą formułę wpisz w komórce D3.
2. Właściwa formuła w komórce D3 to:

=D2&C3

I tę formułę skopiuj do pozostałych komórek w kolumnie D.

Oto wynik:


Szukane "zdanie" znajduje się w komórce D6 (bez ostatniego przecinka, ale to już jednorazowa ręczna korekta;)).

Gotowe!

Pobierz plik źródłowy: MalinowyExcel_Z_Kolumny_do_komórki.xlsx

Oraz wersja wideo:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz